T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - Prof.Dr.Muhammet Tayyip Okiç Anadolu İmam Hatip Lisesi

Covid-19 Sürecinde Eğitim- Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar

PROF. DR. MUHAMMET TAYİP OKİÇ AİHL 2020-2021 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

KTS EYLEM PLANLARI "ÖĞRETMEN VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ ALANI"

Covid-19 Sürecinde Eğitim- Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar (Ekim-Kasım)

Ülkemizin ve dünyanın içinde bulunduğu Covid-19 pandemi sürecinde, eğitim ve öğretime uzaktan eğitimle devam etmek zorundayız. Bu dönemde eğitim ve öğretimi etkileyen güncel sorunlar, çalışma arkadaşlarımız ile birlikte tespit edilmeye çalışılmıştır. Tespit edilen sorunlar:

1. Çeşitli sosyal veya ekonomik sorunlardan dolayı öğrencilerimizin bir kısmı uzaktan eğitim sürecine katılamamaktadır. Bu durum eğitimde fırsat eşitliğini engellemektedir.

2. Bazı öğrencilerimizin internet erişimi oldukça kısıtlı olduğu için derslere düzenli katılamamaktadır. Ya da ders saati fazla olan derslere katılıp diğerlerine çok az veya hiçbir şekilde katılım sağlayamamaktadır.

3.Alt yapı yetersizliğinden kaynaklı hem öğretmenlerde hem öğrencilerde zaman zaman dersten kopmalar yaşanmaktadır.

4. Bazı öğrencilerde internet erişimi olduğu halde, evdeki diğer kardeşlerin de derse katılması gerektiği için telefon, tablet veya bilgisayar sayısının az olmasından kaynaklı dönüşümlü derslere giriş yapılmakta ve ciddi anlamda ders kaybı yaşanmaktadır.

5. Uzaktan eğitimde öğretmen tam aktifken öğrenci çoğu zaman pasif durumda olduğu için etkin bir öğrenme sağlanamamaktadır.

6. Öğrencilerin tüm uyarılara rağmen ses ve kamera açmaması önemli bir sorun teşkil etmektedir.

7. Öğrencilere verilen ödevlerin takibi zor olmaktadır.

8.Resmi olarak yoklama alamadığımız için öğrencilerin derslere katılımı düşük olmaktadır.

9.İnternet erişiminin yetersiz olmasından kaynaklı iletişim zayıflığı, derste öğrenci veya öğretmenin sesinin kesik kesik gelmesi eğitimi olumsuz etkilemektedir.

10.Öğrencilerin dikkatini çekmek, onları derse katmak öğretmenlerimizi oldukça zorlamaktadır.

11.Covid-19 sürecinde öğrencilerde teknolojik bağımlılığın daha fazla yaygınlaştığını görmekteyiz.

12. Özellikle online eğitimde biz öğretmenlerin de hem fiziksel hem de psikolojik anlamda yıprandığı da diğer bir gerçektir.

13. Öğretmenlerimizde eğitim ve öğretimde öğrenciye tam ulaşamadığımız için psikolojik yetersizlik; baş ağrısı, görmede sorunlar, radyasyona fazla maruz kalındığı için yorgunluk gibi fiziksel sorunlar ile de karşılaşılmaktadır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 01.12.2020 - Güncelleme: 11.06.2021 10:46 - Görüntülenme: 1160
  Beğen | 5  kişi beğendi